VILKÅR OG BETINGELSER

Ikrafttredelsesdato: 01-Oct-2025

1. Innledning

Velkommen til Indian Masala House. Disse vilkårene regulerer bestilling, betaling, henting og andre forhold knyttet til bruk av vår nettside og våre tjenester. Ved å legge inn bestilling aksepterer du disse vilkårene.

2. Definisjoner

3. Bestillingsmetoder

Kunder kan legge inn bestilling via:

Bestillingen er bindende når den er bekreftet av oss, enten skriftlig (e-post/SMS) eller muntlig (telefon).

4. Betaling

5. Priser og avgifter

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (MVA) med mindre annet er angitt.

Vi forbeholder oss retten til å rette feilprising dersom en tydelig feil i prising oppdages.

6. Henting / Levering

Henting: Kunden må hente bestillingen selv fra restauranten på angitt hentetidspunkt/adresse.

Ingen leveringstjeneste: Vi tilbyr ikke levering eller levering ved hjelp av egne ansatte. Dersom levering er tilgjengelig via tredjeparts samarbeidspartnere, vil dette fremgå tydelig ved bestilling. Kunden er ansvarlig for å velge riktig leveringsmetode ved bestilling.

7.Avbestilling og endringer

Avbestilling må skje så raskt som mulig og før maten er under tilberedning.

Dersom tilberedning har startet, kan vi nekte refusjon helt eller delvis, avhengig av kostnader og situasjonen.

Endringer i bestillingen etter bekreftelse kan ikke alltid innvilges; kontakt oss umiddelbart for vurdering.

8. Refusjon og regnskapsprosess

Refusjon gis kun i henhold til disse vilkårene og etter vår vurdering og godkjenning.

Alle godkjente refusjoner behandles gjennom vår regnskapsavdeling. Regnskapsprosessen kan innebære kontroll og bokføringsoppdateringer.

Tidshorisont: Behandlingstiden for tilbakeføring av midler kan ta opptil 2 måneder (maksimalt 60 kalenderdager) fra datoen refusjonen er godkjent, avhengig av betalingsmetode og bankens behandlingstid.

Vi er ikke ansvarlige for ytterligere forsinkelser forårsaket av kundens bank eller tredjeparts betalingsleverandører.

9. Allergener og spesielle diettbehov

Kunden må informere om allergier og spesielle behov ved bestilling.

Vi tilstreber å opplyse om vanlige allergener, men kan ikke garantere fullstendig fravær av krysskontaminering. Kunden aksepterer risikoen ved alvorlige allergier.

10. Personvern og datasikkerhet

Vi behandler personopplysninger i samsvar med gjeldende personvernlovgivning (GDPR).

Innsamlede data brukes til behandling av bestilling, betaling, kundeservice og juridiske krav.

11. Ansvarsbegrensning

Vi er ikke ansvarlige for indirekte tap, tapt fortjeneste eller andre økonomiske tap som kunden måtte pådra seg i forbindelse med bestillingen, med mindre annet følger av ufravikelig lov.

Vi er heller ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende levering utenfor vår kontroll (force majeure).

12. Force majeure

Vi er ikke ansvarlige for manglende oppfyllelse av forpliktelser som følge av hendelser utenfor rimelig kontroll, inkludert, men ikke begrenset til, naturkatastrofer, streik, krig, myndighetspålegg, pandemier eller strøm- og telekombrudd.

13. Endringer i vilkårene

Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene. Endringer publiseres på vår nettside og trer i kraft fra publiseringsdatoen, med mindre annet er angitt. Ved fortsatte bestillinger etter endring anses kunden å ha akseptert de nye vilkårene.

14. Tvister og gjeldende lov

Disse vilkårene er underlagt norsk rett.

Eventuelle tvister skal søkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan saken bringes inn for norske domstoler med [RELEVANT RETTSSTED] som verneting.

15. Kontaktinformasjon

For spørsmål, avbestillinger eller klager, vennligst kontakt oss:

Indian Masala House
E-post: post@indianmasalahouse.no
Telefon:+47 400 18 694, +47 462 60 338
Adresse: Ålesund, Norge